2025/10/14

11/8 ONE MEKONG MEETING 2568 タイ調査報告会




【日時】
2025年11月8日(土)
14:30開場/15:00開演


【会場】
RABA
住所: 〒111-0032 東京都台東区浅草7-6-1
*東武スカイツリーライン・都営浅草線・東京メトロ銀座線浅草駅北口より徒歩10分、つくばエクスプレス浅草駅A出口より徒歩13分


【情報料】
2,500円+1ドリンク


【予約】
定員30名。下記URLでチケット販売。


【出演】
Soi48
RICH & BUSY
墓場戯太郎(TENPARI TEMPLE / OMK志願兵)
MORKHAEN AYUMU (MONAURAL MINI PLUG)


【詳細】
2018年春。東京・渋谷で開催された謎の会合「ONE MEKONG MEETING」。Soi48、stillichimiyaのYOUNG-G、MMMを中心にアジアの地下ヒップホップシーンからローカルなディスコまで潜入調査した男たちによるインターネットの世界ではわからない危険な現場、ゴシップ、カルチャーを紹介したこの会合は大きな話題を呼び、雑誌『STUDIO VOICE』やTBSラジオ「アフター6ジャンクション」で特集されることになった。

本イベントでは、OMKのホームタウンであるタイを特集。タイを代表する“危険なダンスミュージック”〈サイヨー〉の解説をはじめ、メディアには決して載らないバンコクのナイトクラブ事情を紹介します。さらに、11月9日に開催される Soi48 Vol.62 にパタヤから来日予定のDJ BALLをはじめ、注目すべきサイヨーDJたちを紹介。『Trip To Isan』刊行後のタイ・レコードディグ事情や、モーラムの音楽的構造など、映画『バンコクナイツ』上映以降に進めてきた最新の調査成果も披露します。

今回も他言無用・要取り扱い注意の、全ADMリスナー必聴の内容となること請け合い。インターネットでも国会図書館でも手に入らない最新ADM事情を東京・浅草「RABA」から詳報する。



【予定調査報告一例】
◎あなたの知らないバンコク・ナイトクラブの世界
◎スクンビットのクラブでは絶対にかけられない、危険なダンスミュージック「サイヨー」を基礎から学ぼう!
◎まだまだ買えるぞ!Trip To Isan発刊後のタイ・レコード・ディグ事情
◎ケーン奏者がバラすモーラムの音楽的構造
◎暴走族とサイヨー文化
◎Soi48が選ぶ思い出のタイのナイトクラブ5選
◎タイのダンスミュージックをSNSで流行らせた、カリスマYouTuber。
◎アジアに点在するタイ移工箱攻略法

2025/10/03

10/5 Soi48 Vol.61 Lightspeed Revenge Battle──光速の復仇之戰

 



ADM調査の成果をまとめた初の写真報告書『ADM: Asia’s Own Unhinged Club Culture』(Soi48著)発売記念!アーティストの都合により、obese.dogma777の来日公演は 2026年2月22日 へ延期となりました。楽しみにしていた皆さま、申し訳ありません。


しかし今回、このピンチを救うべく、台湾・屏東から、これまで来日が叶わなかった DJ陳碩(チェンシュオ)の緊急来日が決定! Soi48 Vol.61「Lightspeed Revenge Battle──光速の復仇之戰」と題し、約2年前に不本意ながら中止となった台湾ADM回のリベンジマッチをお送りする。


“華語ポップスをリミックスしたダンスミュージック”と聞けば、中国大陸に広く根づく「慢揺(マンヤオ)」を思い浮かべる人も多いと思うが、同じ中華語圏でも台湾のそれはひと味違う。台湾エレクトロニック・ダンスミュージック界の御大・羅百吉「Fire」の血筋を引く「芭樂舞曲」は、この20年のあいだに彼の地の俗欲を呑み込みながら、音楽ジャンルというよりはむしろ現象へと変貌を遂げた。


今回、初来日を果たすDJ陳碩はこの現象を牽引する「DJ台」の超新星であり、古今東西のダンスミュージックやTikTokヒッツをBPM160-170の調理板の上で華麗に捌き上げるDJスタイルは圧巻の所業。インターネット上で個人から依頼を受けてDJミックスやリミックス楽曲を制作する「客製個人專屬」を生業とし、ナイトクラブに限らずKTV、廟会までをも「現場」としてしまうあり方は、外来と在来のはざまで進化を続けるADMの、まったく別様の可能性を示している。


迎え入れるDJ陣──Soi48、YOUNG-G、MMM、Koichi Tsutaki、Aoki Lucas、RICH & BUSY、Dynamite Kid──も前回開催から旅を重ね、MMP220もパワーアップして準備は万端。さらにイベント前日の10月4日(土)には、マニラと中継をつなぎ、obese.dogma777をゲストに迎えた「OMK Meeting」の開催も予定している。3ヶ月連続企画の幕開けにふさわしいプログラムを、ぜひ現場で体感してほしい。



Soi48 Vol.61 Lightspeed Revenge Battle──光速の復仇之戰


日時 :

2025年10月5日(日)

OPEN : 18:00-LAST


場所 :

space.tokyo

https://space-tokyo.jp/

B1F 5 Chome-4-1 Shinjuku Shinjuku-ku, Tokyo 


エントランス :

3,500YEN

※ご来場のお客様はお店にドリンクオーダーください。

※再入場可。出入り自由。


■SPECIAL GUEST

DJ陳碩  (from Taiwan)


■DJ

YOUNG-G (stillichimiya / OMK)

MMM (stillichimiya / OMK)

Soi48 (OMK)

RICH & BUSY

KOICHI TSUTAKI

AOKI LUCAS

DYNAMITE KID


■LIVE

MONAURAL MINI PLUG


■SOUND SYSTEM

MMP220


■主宰

Soi48


■協賛

にほん酒や





■DJ陳碩(DJ Chenshr / DJチェンシュオ)

台湾・屏東市出身のDJ。2019年からDJとして活動を開始。現地の若者から発注されたエクスクルーシブMIXをYouTube上で発信するなかで人気が高まり、KTVでのプライベートパーティや廟会へと活動の場を広げたのち、2022年からは台中や高雄のクラブを中心に台湾全土を飛び回りながら活動している。3年間で公開されたエクスクルーシブMIXの数は500本超、台湾で受け継がれてきたダンスミュージックと最新のビナハウスやコリアンバウンスを接続するインターナショナルなプレイスタイルが注目されている。

https://www.youtube.com/@dj_chenshr

https://www.instagram.com/dj_chenshr/



■DJ Chenshr

Born in Pingtung City, Taiwan. Active since 2019, Chenshr first gained attention by uploading exclusive mixes—commissioned directly by local youth—to YouTube. His popularity quickly spread, taking him from private KTV parties to Miaohui festivals, and by 2022 he was touring clubs across Taichung, Kaohsiung, and the rest of Taiwan. In just three years, he has released over 500 exclusive mixes, establishing himself as a key figure connecting Taiwan’s inherited dance music culture with the latest waves of Vina House and Korean Bounce in an international style.



2025/10/02

ADM: Asia's Own Unhinged Club Culture



 

ADM: Asia's Own Unhinged Club Culture


著者_Soi48

版元_自主出版

仕様_中綴じ・オールカラー・オリジナルシュリンク

判型_257 x 182 x 7mm

頁数_228P


Budots、Saiyor、Vinahouse、慢揺、Fengtau、Funkot、Vei Lerng……「ADM(Asian Dance Music)」とはアジア各地域に分布する、これら聞き慣れないエレクトロニック・ダンスミュージックの形態を総称する造語である。その解釈は単に音楽的構造だけに収斂されるものではなく、DJスタイルから夜遊びの作法、ダンス、ファッショントレンド、SNS、空間デザイン・音響・照明、さらには業界の商慣習から楽曲の流通経路に至るまで、それぞれの土地土地で歴史的・社会的・言語的背景に影響を受けながら、独自の発展を遂げてきた千姿万態のダンスミュージック文化全体をその射程に収める。知覚しうる限りの、アジアの若者たちの生活の実状(リアル)──つまり、もう全部である。


2017年にタイ伝統音楽の「教科書」とも言える『TRIP TO ISAN 旅するタイ・イサーン音楽ディスク・ガイド』の執筆を終えたSoi48が次に向かったのは、アジアの人々がつくり出す「夜の現場」だ。宇都木景一と高木紳介の二人は仲間たちとともに、タイ、ベトナム、ラオス、マレーシア、インドネシア、フィリピン、ミャンマー、台湾、韓国、日本を旅しながら、各地のナイトクラブやフェスティバル、シークレットレイヴ、移民労働者向けディスコに通い詰め、関係者たちとの交流を深めながら、その知られざるクラブカルチャーの秘景を記録し続けてきた。


本書『ADM: Asia's Own Unhinged Club Culture』に収録された計167点の写真は、世界的な隔離期間を含む2017年から2025年のあいだに撮影され、アジア各地域で愛され、育まれてきた「ADM」の生態を写し出した貴重なヴィジュアル・アーカイブを提供している。現地に足を運ぶことでしか得られない独占的なスナップショットの数々は、それぞれの地域のダンスミュージック愛好家たちがもつ創意工夫・機知・情熱の結晶を照らし、均質化するグローバリゼーション中で、またべつの未来を予感させてくれるものである。


■Soi48

DJ、執筆、デザイン、パーティー活動を通じてアジアの魅力を発信する2人組。その関心は、古い伝統音楽から最先端のダンスミュージック、レコードからインターネットに落ちている音源まで、多岐にわたる。映画『バンコクナイツ』(空族)や、EM Recordsのタイ音源シリーズ監修のほか、トークイベント、テレビ、ラジオ出演などを通じて、アジア音楽や旅の魅力を紹介している。著書に『TRIP TO ISAN:旅するタイ・イサーン音楽ディスク・ガイド』(DU BOOKS)、『OMK#001』(OMK)、『ADM: Asia’s own unhinged club culture』がある。現在アジア各国のダンス・ミュージック、サウンドシステム文化を調査中。







Book title: ADM: Asia’s own unhinged club culture

Author/publisher: Soi48

Number of pages: 228 pages

Paperback

Size: 257 x 182 x 7mm


The book is enclosed in a printed clear plastic bag

Soi48 proudly presents this book, a photographic document of the unique dance music clubs and culture of Southeast Asia and East Asia. The photos, from the years 2017 through 2025, were taken in nightclubs, discos, festivals, raves, sound system parties, private parties and migrant worker clubs — the places where Asia’s unique dance music genres are born and thrive. ADM, with its exclusive on-the-spot snapshots, provides an extraordinary visual archive of Asian contemporary dance music. Journeying through Thailand, Vietnam, Laos, Malaysia, Indonesia, Philippines, Myanmar, Taiwan, Korea and Japan, Soi48 captures glimpses of how people create their nights, visually comparing the differences between countries in fashion, dance style, lighting, club interiors, flyers and more, showcasing the distinctive entertainment culture that each country has created. The 167 photos also feature the pioneering DJs and track makers who built unique music genres in each country, such as Budots (Philippines), Vina House (Vietnam) and Saiyo (Thailand). Also of note: the book provides a valuable record of nightlife during the COVID-19 pandemic; captures the energy that migrant workers release in clubs on weekends; and in general showcases the ingenuity, wit and passion of music lovers throughout the region.



Soi48:

A duo, comprising Tokyo natives Keiichi Utsuki and Shinsuke Takagi, that promotes the magic of Asia and Asian music through DJ-ing, writing, design, and party activities. Their interests range from traditional music to cutting-edge dance music, released on physical media as well as on the internet. In addition to supervising the film Bangkok Nights (Kuzoku) and the EM Records Thai music series, they introduce the joys of Asian music and travel through talk events, TV, radio appearances, etc. Their books include TRIP TO ISAN: A Traveling Thai Isan Music Disc Guide (DU BOOKS), OMK#001 (OMK), and ADM: Asia's own unhinged club culture. As ever, they enthusiastically continue to research dance music and sound system culture in Asian countries.




ADM#007 mixed by DJ LOVE & OBESE.DOGMA777





 ダバオ市カムス出身の “DJ Love” こと Sherwin Tuna が、実家のネットカフェ脇の小部屋でBPM140 の単調な四つ打ちループを制作したのは2000年代中頃のこと。やがてそのサウンドは、ジープニーのクラクション、鳥獣の鳴き声、ホイッスル、笑い声、ネットミームなど、生活の喧騒を貪欲に取り込みながら、実家から隣家へ、隣家からストリートへ、さらに隣町へと、奇怪なダンスとともに伝染していった。こうして「Budots」と名付けられた音楽は、SNSでの爆発的拡散と政治利用を背景に、一度もクラブを経由することなく国民的 ADM へと知れ渡る。しかし、その“不真面目さ”ゆえに知識層や文化層からは毛嫌いされ、「低俗」との汚名を着せられることになる。


 ADM#007 では、「Budots」のオリジネイター=DJ Love に加え、「Budots」を新たな次元へと引き上げるべく 「Post-Budots」という主題を掲げ、東南アジアの島国からダンスミュージックシーン全体に蔓延する停滞感、エリート主義、政治性に揺さぶりをかける obese.dogma777 によるミックスを収録。ダウンロードコード付き。


■DJ Love

ダバオ市カムス出身の音楽プロデューサー。2000年代初頭にフィリピンで誕生したエレクトロニック・ダンス・サウンド「Budots」を創出した第一人者である。2004年には Camusboyz Budots DanceGroup を共同設立し、その爆発的なムーブメントを牽引。反復的で中毒性の高いビートは SNS と抜群の相性を誇り、TikTok、抖音(Douyin)、YouTube などを通じて世界中へ浸透した。代表曲「TiwTiw」はTikTok だけで 5万本以上の動画に使用されている。2023年には Manila Community Radio Boiler Room に出演し、ポジティブなパフォーマンスが大きな話題に。「ブドッツ」の名を世界へ広めることに成功した。現在はヨーロッパやアジア各国のフェスティバルに招聘されるスターDJとして活躍している。


■obese.dogma777

フィリピン・マニラを拠点にする音楽プロデューサー/DJ・Jorge Juan B.によるプロジェクト。かつては「similarobjects」の名で電子音楽を制作し、「Manila Community Radio」の共同創始者としても知られる彼は、ポストモダンなクラブサウンドを通じて、秘教的で過剰主義的な音楽世界を構築する。ポップカルチャーからネットミーム、オカルティズム、ハイパーリアリズムといった領域からの影響を有機的に混ぜ合わせながら、メインストリームのクラブ的パターンを再文脈化し、伝統とデジタル・グロテスクの境界線を曖昧にするようなサウンドを志向している。


■商品詳細

フォーマット カセットテープ

分数 60分(片面30分)

仕様 ダウンロードコード付き/オーバーラップ/紙スリーブ


In the mid-2000s, Sherwin Tuna—better known as DJ Love from Kamos, Davao City—began crafting monotonous 140 BPM four-on-the-floor loops in a small room next to his family’s internet café. Over time, his sound absorbed the chaos of daily life: jeepney horns, animal calls, whistles, laughter, internet memes. From his home it spread to the neighbor’s house, then to the street, then to nearby towns—always accompanied by strange dances. This music, eventually named Budots, went viral through social media and even found political uses, becoming a national form of ADM without ever passing through nightclubs. Yet, because of its “frivolous” nature, it was dismissed by intellectual and cultural elites, stigmatized as “vulgar.”


For ADM#007, alongside Budots originator DJ Love, we present a mix by obese.dogma777, who takes the sound into a new dimension under the theme of Post-Budots. Their work challenges the stagnation, elitism, and political overtones that permeate the dance music scenes of island Southeast Asia. Includes download code.


■DJ Love

DJ Love, is a trailblazing Filipino music producer from Davao City. Globally renowned for cultivating the electronic dance sound ‘Budots’ native to the Filipino archipelago’s region, DJ Love co-founded the Camusboyz budots dance group in 2004 which helped catapult the genre’s exponential movement in the early 2000s.

In the mid 2010s, Budots exploded in the Philippines. Budots became the bona fide sound of Jeepneys, malls and driveways across the entire Archipelagos. It even reached the point of being used in political campaigns and being danced to by the polarising President Rodrigo Duerte.

Nowadays, in large part due to the digital dissemination of information via social media, Budots’ reputation spreads far beyond the Philippines. Its repetitive yet attention-grabbing nature has made budots ubiquitous on short form video platforms, its sound scoring countless TikTok, Douyins and YouTube videos. DJ Love remains at the centre of this movement: classic tracks of his such as TiwTiw have racked up 50,000 creations on TikTok alone, whilst his set at the now legendary Manila Community Radio Boiler Room of 2023 is the most viewed Boiler Room from the Philippines.”


■obese.dogma777

Born from the ashes and rubble of the defunct electronic music project similarobjects, obese.dogma777 emerges as a fusion of esoteric maximalism and abrasive, post-modern electronic club sounds. His output recontextualizes mainstream club tropes, infusing them with eclectic, experimental, intrusive, and abrasive sound-design elements—often conjuring dystopian sonics that feel both prophetic and deranged.

His latest muse, Post-Budots, extends this sonic language into a speculative future where hyperlocal dance music collides with hyperreality. Distorted, deconstructed, and amplified, his approach reframes Budots through a maximalist lens—blurring the lines between lowbrow and high-concept, underground and mainstream, tradition and digital grotesquery.

His work often explores speculative ideas and theories at the intersection of pop culture, net concrete, technology, occultism, meta-irony, hyperrealism, and memetics—an ever-expanding, self-consuming collage of sound and meaning.


■Product Details

Format: Cassette Tape

Duration: 60 minutes (30 minutes per side)

Specs: Includes download code / Overlap edition / Paper sleeve

2025/09/12

10/5 Soi48 Vol.61 Budots Strikes Back──ブドッツの反攻

 



ADM調査の成果をコンパイルした初の写真報告書『ADM: Asia's Own Unhinged Club Culture』(Soi48著)発売記念! Soi48パーティ3ヶ月連続開催の初回・Vol.61「Budots Strikes Back──ブドッツの反攻」は、フィリピン・マニラからobese.dogma777を招聘して、いま世界的に注目を集めるADM「Budots(ブドッツ)」にフィーチャーした一夜をお送りする。


ダバオ市カムス出身の“DJ Love”ことSherwin Tunaが、実家のネットカフェ脇の小部屋でBPM140の単調な四つ打ちループを制作したのは2000年代中頃。やがてジープニーのクラクション、鳥獣の鳴き声、ホイッスル、笑い声、ネットミームなど、生活のあらゆる喧騒を取り込みながら、実家から隣家へ、隣家からストリートへ、ストリートから隣町へと、その奇怪なダンスを伴って伝染していく。やがてBudotsと名付けられたこの音楽はSNSの爆発的拡散と政治利用によって──一度もクラブを経由することなく──国民的ADMとして知れ渡ることになったが、その“不真面目さ”ゆえに知識層や文化層から毛嫌いされ、「低俗」の汚名を着せられてしまう。時を経て2023年、DJ Loveがロンドン発の配信プラットフォーム「Boiler Room」でBudotsを披露すると、世界中のダンスミュージック愛好家たちに少なからぬ衝撃をもたらすこととなった。


今回来日するobese.dogma777は、この西洋の権威をストレートに強襲した“事件”の首謀者であり、またマニラの電子音楽シーンを長く耕し続けてきた気概あるプロデューサーでもある。2010年代から抱き続けてきたBudotsへの特別な想いが結実しつつあるいま、彼はこのADMを新たな次元へと引き上げるべく「Post-Budots」という主題を掲げ、東南アジアの島国からダンスミュージックシーン全体に蔓延る停滞感、エリート主義、政治性に揺さぶりをかけるのであった。


迎え入れるDJ陣──Soi48、YOUNG-G、MMM、Koichi Tsutaki、Aoki Lucas、RICH & BUSY、Dynamite Kid──も前回開催から旅を重ね、MMP220もパワーアップして準備は万端。さらにイベント前日の10月4日(土)には、obese.dogma777をゲストに迎えた「OMK Meeting」の開催も予定している。3ヶ月連続企画の幕開けにふさわしいプログラムを、ぜひ現場で体感してほしい。


SOI48 VOL.61 Budots Strikes Back──ブドッツの反攻@SPACE


日時 :

2025年10月5日(日)

OPEN : 18:00-LAST


場所 :

space.tokyo

https://space-tokyo.jp/

B1F 5 Chome-4-1 Shinjuku Shinjuku-ku, Tokyo 


エントランス :

3,500YEN

※ご来場のお客様はお店にドリンクオーダーください。

※再入場可。出入り自由。


■SPECIAL GUEST

obese.dogma777  (from Philippines)


■DJ

YOUNG-G (stillichimiya / OMK)

MMM (stillichimiya / OMK)

Soi48 (OMK)

RICH & BUSY

KOICHI TSUTAKI

AOKI LUCAS

DYNAMITE KID


■LIVE

MONAURAL MINI PLUG


■SOUND SYSTEM

MMP220


■主宰

Soi48


■協賛

にほん酒や




■obese.dogma777

フィリピン・マニラを拠点にする音楽プロデューサー/DJ・Jorge Juan B.によるプロジェクト。かつては「similarobjects」の名で電子音楽を制作し、「Manila Community Radio」の共同創始者としても知られる彼は、ポストモダンなクラブサウンドを通じて、秘教的で過剰主義的な音楽世界を構築する。ポップカルチャーからネットミーム、オカルティズム、ハイパーリアリズムといった領域からの影響を有機的に混ぜ合わせながら、メインストリームのクラブ的パターンを再文脈化し、伝統とデジタル・グロテスクの境界線を曖昧にするようなサウンドを志向している。



Release Celebration: ADM: Asia’s Own Unhinged Club Culture (Soi48)

Marking the launch of the first-ever photo report compiling the findings of ADM research, ADM: Asia’s Own Unhinged Club Culture by Soi48, we kick off three consecutive months of Soi48 parties! The opening edition, Vol.61 “Budots Strikes Back”, will spotlight the globally rising ADM known as Budots, featuring a special guest from Manila, obese.dogma777.

In the mid-2000s, Sherwin Tuna—better known as DJ Love—began producing monotonous 140BPM four-on-the-floor loops in a small room beside his family’s internet café in Davao City’s Kamos district. Over time, the music absorbed jeepney horns, animal cries, whistles, laughter, memes, and the everyday noise of life, spreading from his home to neighbors, from neighbors to the street, from the street to the next town—always accompanied by its peculiar dance. Eventually dubbed Budots, this music spread nationally through viral social media and even political campaigns, becoming the Philippines’ most recognized ADM—without ever passing through the club scene. Yet, for its “silliness,” Budots was despised by intellectual and cultural elites and dismissed as “vulgar.”


Fast forward to 2023, when DJ Love performed Budots on London’s Boiler Room, delivering a shockwave to dance music fans worldwide.

The artist visiting Japan this time, obese.dogma777, was the mastermind behind this direct assault on Western authority and has long cultivated Manila’s electronic scene with determination. Carrying a deep and personal connection to Budots since the 2010s, he now frames his work under the theme of “Post-Budots,” pushing this ADM into new dimensions while challenging the stagnation, elitism, and politicization pervading today’s dance music culture.

Welcoming him are DJs Soi48, YOUNG-G, MMM, Koichi Tsutaki, Aoki Lucas, RICH & BUSY, and Dynamite Kid—all freshly charged from travels since the last party. With MMP220 also upgraded and ready, the night promises to be unforgettable.

And as a prelude, on Friday, October 4, the day before the event, we’ll also host a special OMK Meeting featuring obese.dogma777.

Don’t miss this powerful opening program to our three-month series—come and experience it firsthand.


■obese.dogma777

Born from the ashes and rubble of the defunct electronic music project similarobjects, obese.dogma777 emerges as a fusion of esoteric maximalism and abrasive, post-modern electronic club sounds. His output recontextualizes mainstream club tropes, infusing them with eclectic, experimental, intrusive, and abrasive sound-design elements—often conjuring dystopian sonics that feel both prophetic and deranged.

His latest muse, Post-Budots, extends this sonic language into a speculative future where hyperlocal dance music collides with hyperreality. Distorted, deconstructed, and amplified, his approach reframes Budots through a maximalist lens—blurring the lines between lowbrow and high-concept, underground and mainstream, tradition and digital grotesquery.

His work often explores speculative ideas and theories at the intersection of pop culture, net concrete, technology, occultism, meta-irony, hyperrealism, and memetics—an ever-expanding, self-consuming collage of sound and meaning.